perjantai 5. maaliskuuta 2010

Räsynukke ja sen muovipussi

Riemuitsen auringosta,
joka porottaa ikkunoista sisään valoaan.

Meillä kun lähes kaikki lamput ovat sanoneet Poks Poks
ja hämärässä on vaikea nähdä tai tehdä yhtään mitään.
(Yritä siinä kutoa jotain mustasta langasta
tai lukea kirjan sivuilta pientä pränttiä)

Puuhailu rajoittuu siis lähinnä luonnon meille suomaan valoon.
Jahka saamme itsestämme irti jotain
ja käymme ostamassa niitä pirun energiansäästölamppuja.



Lievä identiteettikriisi tai liiallinen mukavuudenhalu
sai minut lähtemään kaupungille räsynukkena.

Muovipussi olalle,
maiharit jalkaan
ja aurinkolasit päähän.

Mahdan olla hömppänä kuvitellessani,
että aurinkolasit suojaavat minua muulta maailmalta.
Niiden takaa minä katselen ihmisiä,
mutta kukaan ei pysty näkemään minua.




Välillä on kiva keksiä miehelle pieniä yllätyksiä kaupunkireissuiltaan.
Ihan vain kiittääkseen,
että saa rakastaa hulluna.

(Minäkin sain tuomastani bambisuklaasta puolet mussuttaakseni)



Ostin kirpputorilta tänään mustat housut.

Olen totaalisesti hametyttöjä,
mutta hyvinä harvoina väsyneinä päivinä tekee mieli pukea epämukavat housut jalkaansa.

Housuissa on hieman sama juttu kuin aurinkolasien kanssa.
Housuissa tunnen itseni huomaamattomaksi.
Kuin sulautuisin seiniin.

Itselleni olen silloin ainakin näkymätön,
sukupuoleton olento.



Punahilkkatakki: Mieheltä lainassa
Maiharit ja päähuivi: Kirpparilta
Tilkkulaukku: Omaa tuotantoa
Lasit: Citymarket


Ps.
Sirkusorkesteri lähtee huomenna Eurajoen Crystaliin keikkalle.

Ja stay up -sukkani ovat toistaiseksi hukassa.



4 kommenttia:

  1. Hi, kiitos :> Joskus piti ostaa nuo mustina että punaisina, kun kerrankin löysi kivat lasit.

    VastaaPoista
  2. Sama juttu mulla aurinkolasien kanssa, minä olen näkymätön ne päässä! Vaikka todennäköisesti kaikkien huomio kiinnittyy juuri minuun, syystä että arskani ovat puolen pään kokoiset kärpäslasit. :D

    VastaaPoista
  3. Frida: Hah, mitä suuremman pinta-alan aurinkolasit valtaavat naamastasi, sitä vähemmän muut ihmiset näkevät sinua (tai sitten se meni juuri toisinpäin...) :D

    VastaaPoista

miljoona unelmaa