keskiviikko 17. maaliskuuta 2010

Pieni Tulitikkutyttö

Niin Neljäntenä päivänä elämä voitti
ja herra Kipeys muutti minusta johonkin toiseen rukkaan.

Ja kyllä minä olen elänytkin tänään kaikkien Kipeyspäivieni edestä.

Aamulla reippailin aamulypsylle lähikauppaan,
jotta saisin ihanan aamun ja ihanan aamukahvini.

Sohvalle olemme miehen kanssa levittäneet Nuuskamuikkus-palapelin.
Tuhat palaa,
joista ainakin sata on jo kasassa.
Äärimmäisen toimivaa terapiaa keskittymishäiriköille,
suosittelen.
(Enkä minä mitään maisemapalapelejä,
vain Muumisia sellaisia)

Ompelukonekin on taas hyrrännyt.
Pelkään että minusta on tulossa tekstiilihirviö;
päällystän vimmalla kaikkia sohvatyynyjämme
ja suunittelen keittön tuoleille istuintyynyjä.

Ah,
iltanen toi minulle miehen kotiin studiolta,
ison kupin vadelmamehua,
hömppäromaania yökkäreissä
ja hieman tulta.

Kun toiset sytyttävät iltahämärissä kynttilöitä ikkunoihin...







Ja sitä jää janoamaan vain lisää lisää lisää.

(Enemmän enemmän enemmän!)

Kunnes suu sanoo Poks Poks,
eikä sitä siltikään malttaisi lopettaa.

1 kommentti:

  1. Tuli on elementtinä minulle vieraantunut. Henkilökohtaisesti valitsisin tulennielennän sijaan tanssimisen veden alla akvaariossa. Näytät mystiseltä voodoo-naiselta kuvasarjan ensimmäisessä kuvassa. Hallitset jotakin jota muut ehkä pelkäävät ja se saa aikaan kunnioitusta. Ymmärrän ensimmäisen kerran mitä tarkoitetaan sillä kun joku on elementissään. Ihana.

    t. Minttu-Maaria

    VastaaPoista

miljoona unelmaa