sunnuntai 28. maaliskuuta 2010

Tyttö tilkuissa!

Tilkkujen Ihmemaa -
ikuisuusprojekti,
jolla on valloitettu vuorostaan makuuhuoneemme lattia.

Tilkkukankaita löytyy kangashyllystä,
sängyn alta,
ompelupöydän alta,
vaatekaapista,
lakanakaapista
ja kellariin piilotetuista jätesäkeistä.

Sik Sak,
sakset leikkaavat lisää erilaisia tilkkuja kokoelmaani.
Tilkkuja sellaisten päivien varalle,
kun pää ei toimi,
mutta kädet haluavat tehdä.



Kun ajatus on pelkästään tärkein.




Minun tilkkuni ovat hieman vinksahtaneita.

Ihan sellaisia kuin minäkin;
hieman vinoon leikattuja,
mutta kuitenkin persoonallisia.



Värejä, palloja, kukkia, raitoja!

Sukellus värien sekamelskaan on kuin aamiainen pallomeressä.




Jos minulla olisi miljoonia tilkkuja,
ompelisin niistä sirkusteltan.

Jos minulla olisi keskittymiskykyä ja energiaa,
ompelisin tilkkupeiton.

Mutta minä suunittelen vain laukkuja ja tyynyjä.

Ehkä minä vielä kursin kasaan jonain päivänä sen sirkusteltan.
Ja pystytän sen takapihallemme.



Minä juon suuresta kupista lämmintä mehua
ja yritän siirtää sisäistä kelloani oikeaan aikaan.

(Miksi niitä kelloja on aina pakko siirtää?)

Tilkut saavat tänään jäädä.

Meillä on taas mämmiä jääkaapissa.
Onnentyttö.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

miljoona unelmaa