keskiviikko 24. maaliskuuta 2010

Kenkäturhautuminen ja serkkuvieraita

Eilen pörräsin päivällä kaupungilla sinimustana näkynä.
Illalla vaihdoin violettiin pitsiin
ja menin mieheni kanssa elokuviin katsomaan Liisa Ihmemaata 3D -versiona.

Ja kyllä minä pidin elokuvasta.
Inspiroiduin sen värimaailmasta ja olennoista.
Irvikissasta ja Hatuntekijästä.
Sienistä ja pelikorttisotilaista.

Ja Liisa oli juuri niin hailakka kuin kuvittelinkin,
se ei minussa juuri herättänyt mielenkiintoa.
Eivät satujen kiltit päähahmot ylensäkään koskaan.

Tämän elokuvan minä haluan kotiin!
Minä haluan Ihmemaahan.




Hame: Itse ompelema
Kengät: Kirpputorilta tuunatut
Paita: H&M
Kissa: Poika nimeltä Suukko



Tänään meille tuleekin vieraita,
ihanainen serkkuni matkaa Tampereelta meille kyläilemään.
Ja minä inspiroiduin viimeinkin soijamakaroonilaatikosta,
jota minun on tehnyt mieli jo viikkoja.

Tänään sitä on hyvä syy tehdä.
Ja paljon ketsuppia.

Ja serkulleni pahoittelut:
Minä en ole muuten siivonnut.
Nytkin ajattelin mennä ompelemaan ennen kuin tulet.
Sormet syyhyävät,
ja imuri on jokatapauksessa tukossa.
Mutta kyl snää minut tiedät.

Odotan sinua!


P.s

Se on ihan turha yrittää järjestellä kerran päivässä kenkiään,
siellä on heti yksi tai kaksi kukkulan kuningasta valloittamassa kenkärappusia.

Ne tekevät sen varmasti tahallaan.
Ja minun sydämeni sykähtää aina,
kun kuulen kenkieni tipahtelevan pitkin rappusia.

Eikö niille ole mikään Pyhää?


4 kommenttia:

  1. Oi tuhannen mielihyvää,kun katselee noita kenkärappuja!! :)

    VastaaPoista
  2. Usein mielihyvä ja seesteisyys täyttää minutkin tuhannesti, kun katselen kauniisti järjestettyjä rivejä. Kissat eivät vain ymmärrä sellaisen mielenrauhan päälle :> Kenkärapuista on vaan loppunut tila kesken; olenkin yrittänyt suoraan vihjailla miehelle, jos tämä rakentaisi lisätilaa vaikka seinille ;>

    VastaaPoista
  3. Kissoille?
    Ei, niille mikään ei ole pyhää!
    Sen olen kokenut tuhannesti ja taas tuhannesti.
    Joka päivä. :)

    VastaaPoista

miljoona unelmaa