lauantai 22. tammikuuta 2011

Onneni on olla

Tänään minä olen onnellinen -

Pitkistä yöunista,
joissa minä sovitin erilaisia turkkeja ylleni -
toinen toistaan koreampia.

Sinisestä taivaasta
ja siitä,
että olin jo ehtinyt unohtaa,
kuinka paljon lunta puut voivat kantaa oksillaan.
Kuinka kauniiksi ne voivatkaan talvella tulla.

Valosta,
joka tulvii sisään ikkunoista.
Siitä hetken kestäneestä ajatuksesta,
että olisi jo Kevät.



Olen onnellinen keittiön pöydillä olevista Täydellisistä appelsiineista,
jotka saavat sormet tahmeiksi mehukkuudellaan.

Uudesta ompelukoneesta,
joka kehrää kuin kissa.
Hur Hur,
se sanoo
ja minä tunnen sormieni hipovan taivasta.



Olen onnellinen punaisesta kynästä,
joka piirtää pieniä sydämiä valkoiseen kankaaseen.

Hiljaa kuorsaavista kissoista,
jotka ovat niin kauniita nähdessään kissaunia.

Kahvista,
jota mieheni keitti minulle.
Eikä kahvi ole aikoihin maistunut niin hyvälle.

Lumienkeleistä,
joita haluaisin tehdä pihalle.
Niiden ajattelemisesta.



Olen onnellinen joulusiideristä,
jota lähikauppa myy alennuksella.

Ja siitä ompelukoneesta,
joka vieläkin kehrää kuin kissa minun käsissäni.

Olen taivaassa.
Hur Hur.

1 kommentti:

miljoona unelmaa