perjantai 7. toukokuuta 2010

Tekemisiä ja tekeleitä

Menin tänään kangaskauppaan suurissa suunitelmissa,
mutta en osannutkaan löytää sieltä mitään sellaista,
mitä olin suunitellut.
Ostin kuminauhaa.

Jätin syötyjä purkkalönttejä pöydän kulmaan
ja luin lehdestä,
että ne ovat vaaraksi eläimille.
Podin huonoa omatuntoa
ja hyvitykseksi vaihdoin kissojen hiekat.

Imuroin sohvan kolmesti.
Meillähän ei syödä koskaan muualla kuin pöydän ääressä.

Kannoin kolme muovikassillista EU:n ruoka-avustusjauhoja kotiin,
tein matkalla viisi välikuolemaa
ja pidin lukuisia tupakkataukoja.
Naisen on tehtävä,
mikä naisen täytyy.

Vaaka näytti aamulla yli kahta kiloa isompaa minää,
pistin päälleni napapaidan.

Aurinko meni pilveen,
laitoin aurinkolasit päähäni.

Ja ompelin.

Olen surruttanut ahkerasti koko viikon
ja olen niin ylpeä itsestäni.
Jälki on ollut kiitettävää,
eikä saumurikaan ole kiukutellut kuin muutaman kerran.



Joitan viikolla ompelemiani tilauksia
sekä myyntiin meneviä töitä.

(Lasten kesälätsiä ja erilaisia kasseja ja pusseja)



Tänään olen ahertanut raitojen kimpussa.
Jotain miehiselle puolelleni yllätykseksi...




Se on taas perjantai ja viikonloppu.

On pakko lopettaa ompeleminen taas tältä päivältä,
jotta jälki pysyy siistinä
ja keskittyminen hyvänä.

Saa kiittää itseään hyvästä viikosta
ja juoda ensimmäisen siiderin punaisella ja mustalla pillillä.

Naapurihuoneistossa soi musiikki
ja minä huudan päälle Chisun Kerrasta poikki -biisiä.

Odotan,
koska minun mies muistaa minua,
jottei tarvitse yksin kellua kotona.
Tänään tuntuisi siltä,
että voisi vaihtaa seiloripaidan mekkoon
ja sosialisoitua.

Internet ja ompelukone ovat tältä viikolta jo käytetty loppuun.

Hyviä viikonloppuja siis meille.
Pillejä, öpököitä ja kuplia.

5 kommenttia:

  1. Ompelet tilaustöitä? Tell me more!

    VastaaPoista
  2. Ompelen, jos joku kysyy, omien taitojeni rajoissa ;> saa pientä lisätienestiä tai sitten vain hyvää oppia. Tuollaisia lasten lätsiä ompelin viimeksi, kun niitä haluttiin.

    Ompelisin enemmänkin tilauksia, jos vaan olisi enemmän ihmisiä, jotka mun tekeleitä haluaisi ;>

    VastaaPoista
  3. "Vaaka näytti aamulla yli kahta kiloa isompaa minää, pistin päälleni napapaidan." Niin oikee asenne!! :D

    Onpa ihana toi kassi. Haluisin iteki jonkun kivan, saanko tehdä sulle kassitilauksen jos keksin millasen haluan. :D

    VastaaPoista
  4. Ainur: Kiitos :>

    Anette: Hah, asenne on kohdillaan, jos sen vain haluaa olevan ;> Vastailempa sinun blogiin tuosta kassiasiasta...

    VastaaPoista

miljoona unelmaa