torstai 6. toukokuuta 2010

Älä laihduta -päivä

Facebook muistutti minua juuri,
että tänään vietetään kansainvälistä Älä laihduta -päivää.

Tänään on siis vielä hyvin iltaa jäljellä viettää aikaa itsensä kanssa
ja julistaa itselleen painorauhan.
Näitä päiviä tarvittaisiin enemmänkin.

Toivoisin vain,
ettei kenenkään tarvitsisi koskaan laihduttaa tullakseen hyväksytyksi.
Laihduttaminen voi niin helposti ajaa ihmisen suoraan helvettiin.
Ja sieltä on pitkä matka takaisin.

Muistetaan tänään tykätä itsestämme,
ja vähän ehkä muinakin päivinä.
Ollaan kauniita ja arvostetaan itseämme sellaisina kuin me olemme.

Minä en aio laihduttaa tänään,
enkä myöhemminkään.
Itsensä arvostamisen oppiminen on rankka prosessi,
mutta tänään minä voin sanoa,
että olen hyvä ja kelpaan itselleni omana itsenäni.

Ja siitä minä olen hyvin ylpeä.
Minusta.




Kun laihduttaminen sairastuttaa,
hae apua:

Syömishäiriöliitto

2 kommenttia:

  1. Ihana päivä. Todellakin näitä tarvitaan enemmän, joka päivä :)

    VastaaPoista
  2. Samaa mieltä olen, jokaisena päivänä pitäisi olla oikeus olla laihduttamatta :>

    VastaaPoista

miljoona unelmaa