perjantai 8. tammikuuta 2010

Tilkutuin.

Uudet kiilakorkoiset Paholaiset saapuivat
ja minä lähdin lehtihaastatteluun.

Tuskailen kuunnellessani kissojen juoksevan kenkieni yli.
Kip Kop,
ne tippuvat portailta
ja minä järjestän ne tuhannetta kertaa uudelleen riviin.

Onko liikaa odottaa
kissoilta jonkinlaista sulavuutta ja arvostusta?



Punaiset kengät kädessä: H&M
Punaiset kengät jalassa: Halens
Musta mekko ja pinkki huivi kirpputorilta



Olen viimeaikoina ollut täysin Tilkkuuntunut.
Yöt ovat menneet ompelukoneen ääressä.





Nahkahihna on vanhasta käsilaukusta,
metallisoljet vanhasta mekosta,
rusettinauhat miehen äidiltä,
kankaat omasta tilkkulaatikosta.

Mahdollisimman isot laukut ovat rakkautta.
Niihin voi pakata koko omaisuutensa.
Eihän sitä koskaan tiedä,
milloin tarvitsee laastaria,
ompelutarvikkeita,
virkkuukoukkua,
villalankaa,
villasukkia,
vanua,
pattereita,
saksia,
tyhjiä tupakka-askeja,
tyhjää purukumipussia,
taskupeilejä...

Muumimammallakin oli aina kaikki tarvittava käsilaukussaan.



Minusta tuntuu vieläkin siltä,
että tänään on lauantai.

Minä heräsin kuin lauantaisin.
Nukuin ihan liian pitkään.

Odotin postilaatikosta lauantain paikallislehteä.
Minua muistikin Aktiv Kapital kirjeellään.

Perjantai.

3 kommenttia:

  1. hei herkkunainen

    hävettää kirjottaa sulle tänne, mutta ku satuin. paskaahan se on, mutta jos jossain saa aikaiseksi yhteyden, on ihan sama että missä.

    koska me nähhään?
    meillä sattui onnettomuus. siitä johtuen oon tulevina viikonloppuina melko paljon siellä. tai eurassa siis. nähhään?

    ja tilaan sulta tilkkulaukun, kiitos.

    paitsi että jos vastaat mulle tänne, niin saattaa olla että unohdan tulla katsomaan. ehkä vastaat joskus jonnekin. herkku.

    VastaaPoista
  2. Onko nuo siun kuvan taustalla olevat kengät kaikki siun? o___O tsiisus mikä määrä. Ja nuo siun jalassa olevat kiiltävät punaiset popottimet on kyllä tosi nätit. me likes ^^

    VastaaPoista
  3. on ne kaikki mun keräilykappaleitani (tyttölapsella pitää olla harrasteita). tuossa vaan ei ole kaikkia, kun loput on tippuneina hujan hajan lattialle (kiitos kissat) ja pitkin meidän asuntoa, kun minulla on paha tapa jättää niitä joka puolelle.

    ja kiithos, nuo onkin mun yhdet lempparit <: tosin alkavat elää viimeisiä hetkiään...

    VastaaPoista

miljoona unelmaa