sunnuntai 29. marraskuuta 2009

Ruusu


Sain mieheltä kultaiseen nauhaan kiedotun ruusun.

Pistin sen violettiin maljakkoon keittiön pöydälle.
Sunnuntaiaamuna keräsin punaisia terälehtiä lattialta,
ripustin ruusun kuivumaan korkealle,
sen,
mitä siitä oli vielä jäljellä.

Silmät suurina sanoin miehelle,
että se tuntui kuin olisi kerännyt sydämensä palasia lattialta.

Hetken olin surullinen,
kunnes ymmärsin,
että tulee uusia ruusuja.

Kaikki kukat minulla on tallessa,
kuivatettuina maljakoissa.

Kiiltokuvat piilotettuina pieneen käsilaukkuun;
niissä on kissoja ja prinsessoja,
ja kultaista hilettä kulmissa.

Pieniäsuuria onnenasioita piilotettuina lasipurkkiin,
että silloin,
kun on maailman onnettomin ihmislapsi,
voi avata onnenpurkin
ja muistaa niitä tärkeitä asioita tässä maailmassa,
jotka tekevät sinut onnelliseksi.

(Jokaisella pitäisi olla oma lasipurkki,
johon tallentaa onnea pahan päivän varalle)


3 kommenttia:

  1. Voi kirjotat niin kivasti! Mun tulee aina hyvä mieli sun postauksista. :> Sulla on kyllä hyvä elämänasenne.

    Löysin sun blogin muutama viikko sitten, en oo muistanu aiemmin kommentoida. En tiedä muistatko mua, ollaan toisillemme kommentoitu sillon joskus. Olin ihan yllättynyt kun löysin tän sun "uuden" blogin, olin ihan harmissani sillon kun lopetit sen vanhan.

    Näin sut muuten taas viime kesänä Klustermuksessa ja Ruisrockissa! Tossa viimisessä olit ihan siinä lähelläkin välillä mut en kehdannu mitään sanoo ku aattelin ettet kuitenkaan ees tunnista tai muista mua. :D

    VastaaPoista
  2. niin paras idea tytöltä taas, lasipurkki joka muistuttaa paremmista päivistä. ihana olet! ♥
    ps. kirjoittelen siulle vaiks fb:ssä täs taas ja jos vaiks saatais sovittua "jotain" jatkoa :)
    ikävä.

    VastaaPoista
  3. ihana satua: kirjotteles minul, ja minä kirjottelen sinul, jos et sinä muist, mut voi ol et minullakin tuo saattaa joskus olla työn takana (ihan kuin sen yhden viestin kirjoittamiseen ei olisi aikaa. saati voimia.) mut mut mut, ikävä kanssa täällä, olis kiva nähdä, jos vaan olisi jokin sopiva rako ja jaksamistila päällä. mut ennen joulua kuitenkin, jookos kookos? :>

    hal.

    VastaaPoista

miljoona unelmaa