lauantai 5. joulukuuta 2009

Joulukuun Kuudes

Joulukuun kuudes.
Itsepäisyyspäivä.

Täytyy tunnustaa,
että meidän piti käydä internetin ihmeellisessä maailmassa tarkistamassa,
minä vuonna Suomi itsenäistyi.
Ja tiedän tekeväni sen jälleen ensi vuonna uudestaan.
(Valikoiva muisti.)



Minulle joulukuun kuudes oli muumikalenterin luukun avaaminen.

Olen aivan varma,
että jos asuisin yksin,
olisin jo aikoja sitten avannut kaikki kalenterin luukut
ja säilönyt pienet suklaat kerralla parempiin suihin ja mahoihin.
Kärsimättömyys ja kohtuuttomuus ovat paheitani,
yhdet miljoonista.

Joulukuun kuudes on myös aamukahvin keittämistä neljältä muusikonretaleelle,
jotka heräilivät olohuoneestamme.
Kuka lattialta,
kuka sohvalta,
kuka minun vierestäni.

Se on kylmää limsaa huulilla,
tylsistymistä,
Sooloilua sohvalta käsin,
kiehnäämistä,
vaatekaappiin piiloutumista
ja siellä hihittämistä.

Se on kävelyä huoltoasemalle käsi kädessä,
hieman linnan juhlia
ja paikallislehden selaamista yömyöhään peiton alla.

Sellainen on minun joulukuun kuudenteni.



Tänne tuli Taikatalvi.


Onko se vain minun mielessäni,
vai olivatko ihmiset oikeasti paljon perteämpi lumen sataessa maahan
ja pakkasen narskuessa kenkien alla?


p.s

Haluaisitko tietää muumihahmojen nimiä eri kielillä?

Klikkaa ja naura.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

miljoona unelmaa