maanantai 14. joulukuuta 2009

Joulu kylpyhuoneessa
















Minä olen rakastunut jouluun uudestaan.
Rakastan sitä sellaisena,
jollaisen me siitä teemme mieheni kanssa.

Minulle se on jouluvaloja,
kuusi,
joka on koristeltu muumien tapaan.
Hautausmaan kynttilämerta,
rakkautta ja lapsenmielisyyttä.
Ehkä hieman suklaatia ja hirviöpipareita.
(Ja fetasalaattia;
se on minun perusjouluherkkuni)


Olen hyörinyt joululahjojen kimpussa viikonlopun.
Minulla on tapana tehdä melkein kaikki lahjat itse,
kuin myös pakettikoristeet ja -kortit.
Silloin tuntee antavansa jotain enemmän henkilökohtaista toiselle muistoksi.

Ei joulun odottaminen ole aina tuntunut näin kutkuttavalta.
Mahanpohjassa kutisee jokaisena aamuna,
kun saan avata taas yhden luukun kalenterista...

Ei enää kauaa.


3 kommenttia:

  1. Mäkin olen tehnyt itse lahjat ja kortit ja kaiken :) Joululauluja kuuntelen salaa, koska mieheni on Grinch. (Se peikko joka vihaa joulua.)

    VastaaPoista
  2. se on kyllä kivaa näpertämistä ja tulee itse paremmalle mielelle (ainakin minä) kun saa antaa jotain omatekemää muille. joululauluja ei meillä kuunnella, mutta mielissäni olen jos radiosta vaikka kuuluisi Varpunen jouluaamuna kerran; silloin voisi hetken fiilistellä <:

    VastaaPoista
  3. Sinäkin näytät darling hyvälle, ihan liiankin hyvälle!

    VastaaPoista

miljoona unelmaa