maanantai 7. syyskuuta 2009

Olen ihan töissä, enkä malta odottaa huomista

Olin tänään ihan töissä ensimmäistä päivää.

Surrur,
ompelin ihmisminiatyyreille päiväkotilakanoita,
surrur,
muistelin jälleen teollisuuskoneen käyttöä
ja kirosin välillä sen tehokkuutta.

Surrur,
olisin halunut salakuljettaa sen saumurin kotiin,
tik tak,
aika kului liian nopeasti
ja minä sain kahviyliannostuksen.

Olen aika innoissani.



Aamu oli niin kylmä ja hämäräinen.

Pallopaita ja huivi : Kirpputori
Liivi: H&M
Hame: H&M
(ja oho!)
Kengät: Tilattu H&M:n talven ALE:sta,
lukuisten muiden halpojen kertakäyttökorkokenkien kaverina.

Mona Lisan päällä eilen kirpputorilta löytynyt pallomekko (5 euroa),
joka odottaa vielä viimeisiä korjauksia ennen ensimmäistä ulkoilua.
(Oi, odotan!)



Töissä vaihdoin korkokengät villasukkiin
ja kotiuduin hetkessä vanhaan siniseen taloon.



Sunnuntai oli lankapäivä.

Syksy on taas saanut minut kuolaamaan lankahyllyjen edessä
ja kaivamaan virkkuukoukkuja ja sukkapuikkoja esiin.

Olen taas ihan koukussa.



Syksyn ensimmäisessä sukassa on kudottu pelkkää resoria limittäin eri kerroksiin
ja varressa on vielä virkattua pitsiä violetilla.

Pari tälle sukalle valmistuu pitsiosan violetista langasta.
Ja näin ollen siihen tulee punaista pitsireunaa.

(Molemmat langat Seitsemän Veljestä)


(Tarvitsisin kipeästi uusia sukkahousuja.
Nekin tosin menisivät rikki heti ensimmäisen käyttökerran jälkeen)


Lopuksi vielä kissaunia:

(Tiesitkö muuten,
että muinaisessa Egyptissa kissan tappamisesta sai kuolemantuomion.
Näin sanoo ainakin ystävämme Wikipedia)






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

miljoona unelmaa