perjantai 11. kesäkuuta 2010

Lakanakangasromantiikkaa

Spr:n kirpputorilta muovikassillinen kankaita kotiin raahattuna
kolmella eurolla.

Mies ihmetteli kotona,
miten kassillinen kankaita voi painaa niin paljon.
(Ja se kassi painoi kuin synti
ja minä olin lähellä sydänkohtausta sitä raahatessani)

Olen mestari änkemään mahdollisimman paljon tavaraa tarvittavaan tilaan.
Enkä häpeile.
Sullon, tungen, ujutan,
jotta saan kaiken mahdollisen mukaani.
Kaiken hyödyn,
ja enemmänkin.

Nostaessani kassalle lähes täyteen ängetyn muovikassin,
sanoin,
etten kehdannut täyttää sitä enää enempää.
Nainen katsoi minua kuin hullua
ja minä vain naureskelin.

Kyllä sinne olisi vielä jokin tilkku varmasti mahtunut.



Spr: n kirpputorilta oli myös tämä aluslakanakangas,
josta ompelin itselleni mekon.

Olin aivan hurmaantunut ensisilmäyksellä tuohon kornilla tavalla
romanttiseen kankaaseen.

Minulle tuli siitä mieleen aivan Prinsessa Ruusunen.

Ja minähän rakastan prinsessa-asioita.








Juhannustansseja ja salaisia ruusupuutarhoja.

Tunnen kuinka ruusuja puhkeaa kukkaan sisälläni
ja kuinka ne kutittavat mahanpohjaani.

Kuinka terälehdet tippuessaan varisevat minusta ulos kaikenantavana,
pehmeänä rakkautena.

Minä suutelen ruusukuvioita ihollesi,
niin kuin sinä kastelet ja hoivaat minua rakkaudellasi,
tehden minusta entistä eheämmän naisen.
Valmiin ja kokonaisen.


2 kommenttia:

  1. Menikö tossa lakanassa noi kuviot valmiiksi noin hyvin helman kohdalla, vai jouduitko pätkimään kangasta ja ompelemaan helmaan eri paloja? Tosta mekosta tuli tosi upee! Pääsispä juhannustansseihin. En oo koskaan ollu.

    VastaaPoista
  2. Ei joutunu pätkimään ja liittämään. Lakanan alaosan kuviona oli tuo ihana ruusuraita, ja halusin sen ehdottomasti sellaisenaan johonkin, ja tuohon helmaan sen sai juuri sopivasti sellaisenaan, kun vain leikkasi helman pituisen palan ja surrasi kiinni yläosaan :> En ole minäkään koskaan ollut juhannustansseissa, mutta haaveissa on kunnon vanhan hengen lavatanssit - kellohameet ja taskumatit. Ja ladon takana salaa pussailut. Siin olis sitä jotain :>

    VastaaPoista

miljoona unelmaa